Wednesday, April 4, 2012

Home » , , , , , » Menconteng di Adobe Illustrator

Menconteng di Adobe Illustrator

Assalamualaikum. Kabare? Waras? Bagus bagus.. Wes mangan ? hoho.. Tu je la kot bahasa jawa yang aku tau. Wes mangan tu aku rasa "sudah makan?" gitu lah.. Aku rasa je sebab aku ni orang Perak. Atte, teman mana la tau cakap bahasa jawa ni. Aje nye ye ler.. =__=" Tapi, aku bukan selalu sangat cakap dalam bahasa Perak ni walaupun aku orang perak. Aku selalu cakap dalam bahasa biasa + utara.. Cube korang tgk kat post sebelum² ni.. Ada tak aku cakap ada slang² utara sikit? haha
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, aku bukan nak cite pasal bahasalah. Aku nak cite pasal apa yang aku buat selama 5 bulan lepas aku habis sekolah. Macam² aku buat sebenarnya. Macam malam² melepak dengan kawan, ngadap komputer + tenet tiap² hari, belajar Adobe Illustrator, pegi belajar memandu lesen kereta, dan lain².. Tapi aku nak tunjuk kat korang, pasal Adobe Illustrator ( Ai ). Dulu pakai Adobe Photoshop je, sekarang ni dah suka dah kat Ai ni =D


Mula² memang aku tak tahu langsung nak guna Ai ni, aku explore² kegunaan tool dia kat Pakcik Google dan tanya macam² kat abang aku sendiri.. Aku trylah melukis guna Ai ni. Serius best! 


Meh aku tunjuk kat korang hasil yang telah aku buat yang tak seberapa ni;
Ini Dai dari Misteri Naga ( Dragon Quest, Dai No Daiboken ) Komik ni dulu sama femes dengan komik Mutiara Naga ( Dragon Ball ) tau tak?! haha
Ini Pop. Bukan KPOP atau mercun pop.. =_=" Ini pun karekter dari komik Misteri Naga ( Dragon Quest, Dai No Daiboken ) , rakan seperjuangan Dai.   
Yang ni kalau korang tak kenal, aku taktau lah nak cakap apa..haha -.- Aku buat separuh je, tak pandai lagi nak buat bibir dengan hidung.. T_T *comey plak akak Heliza ni.. Auw auww~
Wallace & Gromit! Yeayy~ animasi dari tanah liat kan? Serius cite ni best. Sama best dengan cite Shaun the Sheep.. =D
Yang ni pulak panda.. Cube eje, p a n d a.. Panda-i! ^_^" Aku ambik kat tutorial mana entah. Femes dah tutorial buat panda ni.. 



Orite, ok tak? ke ko? T_T Nak buat gambar orang jadikan vector tu lah agak susah nak buat. Tu aku suka buat watak animasi ngan bende simple je..ngeh3

20 comments

April 4, 2012 at 10:52 PM

uihhh berbakat adik akak ni sbnarnyer.. =.=

Anonymous
April 5, 2012 at 9:36 AM

best giler pandai wat camni.. T T jeles nyer

April 5, 2012 at 8:31 PM

wah! talented sungguh!!!

April 6, 2012 at 7:47 AM

Syatoza memang berbakat...soluteeeee lah dik ^_^

April 6, 2012 at 9:00 PM

Comelnyee. Sangat jeles. Boleh tempah header ni?

April 6, 2012 at 9:18 PM

@shida'R berbakat la sangat..keh3
thanks kak ;D

April 6, 2012 at 9:19 PM

@najmi^^ tak brapa pandai lagi..haha
anda pun boleh belajar ^_^

April 6, 2012 at 9:19 PM

@: husna : sungguh tu tak lah kak..haha
thanks kak husna ^_^

April 6, 2012 at 9:19 PM

@Cik Zai aceceyh, soluteeeeeeee akak! hahaha

April 6, 2012 at 9:20 PM

@JH kenapa perlu jeles ni? waa T_T
erk, header? ermm..ermm.. taktau lagi lah..ni saje je mengisi waktu lapang main Ai ni..haha

April 6, 2012 at 9:56 PM

@Syat0za Zai Untung untung ^^

April 6, 2012 at 10:09 PM

@JH mende yg untungnya? haha

April 8, 2012 at 8:06 PM

hebattttttttt!!!

April 9, 2012 at 11:41 AM

waa comel lahh , pndai nya buat :D

April 9, 2012 at 4:58 PM

@dayanadarmawieheee.. thanks ;)

April 9, 2012 at 4:58 PM

@xila riston tak hebat sgt lah >< haha =D thanks

April 9, 2012 at 5:04 PM

saya tang guna Ai..fail....sobs sobs..sebab takde sape yg nak ajar..cantik artwork awak tu..nice..suka! :D

April 9, 2012 at 8:18 PM

@Myra Azraff boleh belajar sendiri =D
terima kasih.. zai tiru2 saje gambar asal dia belah kanan tu..ahahah

April 13, 2012 at 9:53 PM

besttt wooo terer bendalah nih....

April 16, 2012 at 9:10 PM

@faiz fakhirin best mmg best.. tapi kekadang agak pening wuhhh kene trace byk2..haha

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza