Sunday, June 19, 2011

Home » , , , , , » ( Part 1) Jom Bercuti ke Utara! Pendang, Kedah

( Part 1) Jom Bercuti ke Utara! Pendang, Kedah

Assalamualaikum! Selamat hari Ahad! Pe kabo kome kat sana tu? =D Teman sini baik² je. Haihhh.. Lama beno gak ye teman idok meng'update'kan blog teman ni... Haishhh~ Jatuh traffic teman weyhh... Tapi, lantak lah.. Teman tak kisah traffic² tu ^^"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, Ok. Malas aku nk berbahasa Perak ni.. Kang ade yang tak faham kang.. >_<"
Pada minggu lepas 6/6/2011 bersamaan (4 Rejab 1432) aku dan family pegi cecuti kat belah utara.. =) Kedah ngan Perlis je pergi. Penang aku tak pegi.. ==" Akan datang kot? 

Aku tetiba teringin nak tengok kawasan bendang sawah padi yang luas menghijau~ Fikir² jugak kat mana tempat byk bendang sawah padi ni? Mama cakap kat Pendang,Kedah banyak tempat bendang sawah.. ^_^ Tapi aku rasa seluruh negeri Kedah byk padi kan? :)

Banyak tempat menarik kat Pendang, Kedah ni.. Macam Kubur Panjang, Kampung Bukit Jambul, Perigi Mandi Gajah dan Taman Kekal Pengeluaran Makanan Bukit Perak. Tapi, semua aku tak pegi..haha ==" Maybe, niat aku nk tgk padi je kot? Lagipun duduk homestay kat sana sehari je, Aku pergi kat homestay Mawar ni. Boleh tahan lah ^_^
Bace entry ni --> Deko bersama.........! Bilik aku dah cantik! =D.

Sempatlah jumpa kawan papa aku yg aku rasa lebih 10 tahun tak jumpa. Oh ya, papamama dan abg² aku pernah tinggal kat Pendang ni masa mamapapa aku kerja Mardi kat situ.. Aku tak lahir lagi masa tu >_<

Ape² pun, Pendang ni tempat yang agak best dan nyaman! ^_^

Ok, ni aku crop.. Sebab ade ade sesuatu tepi tu..Kene crop :B

Tembak²! Lens biasa je.. 18-55.. Jadi lah nak wide angle =p
Cucuk²! xD Ini namanya padi tanam, padi semai yang gune mesin ataupun tabur2 tu :)
Masa ni time nk masuk dalam kete nk pi Alor Setar plak.. Ape daa, time aku nk blah baru nk angkat tangan bagai..kah3
Apa yang aku dapat belajar kat Pendang ni eh? 
-Pertama, pasal isu siput gondang yang banyak menyusahkan pesawah. Siput Gondang ni dah membiak dengan banyak! 
-Kedua, perbezaan padi tanam dan padi semai. 
-Ketiga, pasal padi angin yg sama juga seperti siput gondang yang susahkan pesawah. 


Okeh, tu je aku nk cite.. Korang pergilah jejalan kat Pendang ni ^_^ Nantikan cerita percutian aku kat Alor Setar pula! Bye2 =)
-terimakasih Wikipedia
-Semua gambar asal dari camera den, dan tak di edit kecuali gambar last sekali kerana camera den lupa nk set -aperture..haha ==" dan juga gambar crop di gambar pertama.
Maaf kepada Kak Adish, sebab tak dpt jumpa ^_^" sorry~

14 comments

June 19, 2011 at 10:07 PM

HEHEHHE...ZAI AKAK SENYUM2 BACA NIE...EGTKAN SIPUT SEDOT SEKALI SIPUT GONDANG....GONDANG EMAS KOT AYAH KAK PANGGIL....SEMAI ANAK PADI KALAU PADI YANG DITABUR TAK NAIK...

June 19, 2011 at 10:08 PM

untunglerrr

June 19, 2011 at 10:56 PM

@aDisH.sHidAade siput sedut skali eh kak ? :D padi tabur tak naik? O.o

@Nay untung ape nyeeee??

June 19, 2011 at 11:12 PM

laaaa...dh dkat la tue.. law x leh la dtg umh..dok pendang nie

June 19, 2011 at 11:20 PM

@zarulfarhana yaka? mana cek tahuu >_<

June 19, 2011 at 11:23 PM

dulu blaja kt perlis..hari2 arh tgk bendang tu..sejuk hati pndg pemandangan hijau tu..but skrg ble dh blek kl..xdew dh lg..:(

June 20, 2011 at 12:28 AM

Sumpah cool.... hahaha...

June 20, 2011 at 9:48 AM

bestnye dia...asyik jln2 je. ;)

June 20, 2011 at 11:16 AM

lama tak tengok padi..huhu

June 20, 2011 at 11:46 AM

indahnya pemandangan sawah padi,.teringin nk tgk depan mata,.=)

June 20, 2011 at 7:50 PM

wah ! sportingnya petani tu . siap angkat tangan lagi . ooo , ada part 2 lettew ;)

June 20, 2011 at 9:11 PM

nice view right? kiwi paling suka bila padi tengah hijau atau pun masa sawah tu tengah masuk air. cantik sangat

June 20, 2011 at 9:25 PM

wow! first picture tu betul2 cantik! hijau je! bagus utk kesihatan mata! :)

June 22, 2011 at 9:56 PM

@..priNceSs aMiSsa.. iye ? :D alaa, sedih la..takpe2, lenkali leh tgk lagi :)

@Khuzrin Kamarudin yg mana cool? haha

@Cik Ila eheee :)nk ikot ke? :P

@Nurul Jannah tu dah tgk tu :P

@NURUL AINI NORAZMAN jom pi jalan2 utara! :)

@tia @ Ini Kisah Tia haha, :)

@kiwi yes :)

@Shahrul Izwan aahhaa, boleh mengurangkan rabun ^^

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza