Monday, April 18, 2011

Home » , , , , » Blog Dari ZERO to HERO!

Blog Dari ZERO to HERO!

Assalamualaikum.. 


Blogging, apa itu blogging? Pada akulah, blogging tu ibarat diari yang kita dedahkan kepada orang ramai..haha Sebab? Sebab, cite pasal pakwe/makwe putus pun nak gitau =="
Blogging jugak adalah cara untuk kita kongsi maklumat, tips, tutorial dan macam² lah dengan perkataan "kongsi" tu.. Eh, bukan cite "kongsi : Lu Langsi, Lu Mati" yek..bukan².. =__= "



Tujuan mula² aku berblogging ni sebab, aku jeles dengan kawan aku yang ada blog kot?haha
Rasanyalah, tapi sekarang dah tukar tujuan.. Aku nk sharekan apa yang aku rasa nak share kat korang.. ^_^

Click read more (bawah button like)





Aku start blogging sejak dari friendster punya blog lagi tu..haha. Dulu, teringat lagi masa tu, cakap kat papa aku yg aku dah ada website sendiri.. Memang riak takburlah masa tu.. Padahal tu hanyalah blog.. dan semua orang boleh ada blog =3 kan?


Kawan² aku dari Parit Buntarlah yg banyak ajo aku pasal blogspot ni.. ^^, Thanks kawan! (SARAH, FIFA, FATIN, EQAH) =D Nak aku linkkan blog kome ke? Hantar komen yek nnti..haha


Korang, detective~ Itulah entry pertama aku dalam blogspot ni.. Yang asalnya aku ambik dari friendster punya blog.. Tergelak aku baca entry² lama ni.. "ohh, camtu ke tulisan aku masa mula² blogging? Macam budak kecik or mat rewmpit punya entry je.. =D" Pastu dengan entry yang panjang lebarnya...haha. Sangat berbeza entry aku dulu dan sekarang ^_^


Dari followers hanya 5, 6 orang iaitu kawan² dan cikgu aku.. Sampailah followers yang sekarang yang aku tak kenal ( sapa ni?!! eh, siapa plak ni?!!) jadi kenal (hye kak mish, hye kak miera, hye kak shada, hye kak eyka, hye bro afiq, hye bro zalin dan hye lain²) , haha.. korang tengoklah sendiri brape follower aku skang..wuu~ Thanks follow =)

Dari aku menggunakan domain blogspot, sampailah suatu hari tu aku menang pertandingan blog tercantik.. Dapat hadiah domain.. Warghhh, memang tak sangka, cantik eh blog aku ni? Buruk je aku tgk (>_<) Thanks kak gayah! Blog dah ditutup, awatnya? Takpa, Zai ade no fon akak..hoho


Dengan blogging jugaklah, aku pelajari sesuatu yang aku takkan sangka yang aku belajar!! Iaitu flash! bukan flash current elektrik tu.. Gila? xD Flash macam Ayeem Ayam buat tu, dia sedikit banyak tlg aku dalam flash..  Tenkiu²!


Contoh flash yang aku telah buat (mengikut peringkat);
1. Cubaan Flash Part 1
2. Cubaan Flash Part 2 (flash award followers banner)
3. Kat makmal ICT buat flash
4. Mata ikut cursor
5. Shining SYATOZA
6. Header (berubah banyak kali dah)
Pesal ngan link tu? ade yg kelip, ada yang tak..demm =="


Ahaahh!!! Apa lagi aku nak taip ni? banyak dah ni..hehe
Oklah, korang bace, fahamkan.. kalau tak faham tanya.. then barulah nk komen ke, nk like ke..ikot korang lah ye ^^v maafkan aku kalau ada apa² salah.. terima kasih =)

15 comments

April 18, 2011 at 5:51 PM

hehe..hai dekat zai balik! ;p

April 18, 2011 at 6:11 PM

wah !
menarik la.
ada web sendiri tu
:)

April 18, 2011 at 6:14 PM

hehe...

sama la kita..mula dari frenster, pastu myspace skrg ni ke blogspot..

insyaallah ada rezeki baru nak tukar ke domain sndiri

April 18, 2011 at 6:27 PM

wahh , kira lama jugaklah dalam dunia blog ni ?
harap2 Zai terus maju + kekal dalam dunia blogging nih . :)

April 18, 2011 at 6:41 PM

hahaa..sejarah blog ko ek..eh gayah dah tutup blog eh..tak pasan lak aku..lame tak msg die

April 18, 2011 at 7:42 PM

waaa.. zai da lame ade blog!! apple baru xsmpai 5bulan.. hek3..

April 18, 2011 at 10:18 PM

hebat2....kongsilah macam2 lagi.suka nak blaja flash...hehe

April 18, 2011 at 10:37 PM

wah dah lame yer jadi blogger..best la..ezay tak sambut lagi ulangtaun pertama..hihi

April 18, 2011 at 11:52 PM

asal flash je aku, asal lucah je aku haha

April 19, 2011 at 12:34 AM

hye adekk~ pewittt~ byk kemjuan ni perghh~ hebadd!! ;D congratez~

psst..psst..ayam 2 memng lucah pon..haha;D

April 19, 2011 at 1:06 AM

i like ~

April 20, 2011 at 1:00 AM

hahaa ! sat g nak pi selongkar entri si zai yang zaman dulu punya ..

April 23, 2011 at 12:24 AM

jom join first giveAWAY nana.. :)

April 23, 2011 at 4:28 PM

@shada wentzhye2 :)

@~Kirin Selama Perak~ haha, web sendiri apanya.. blogspot jugak :P

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr ye2 :D makin naik,makin maju :) beli hosting terus je! :P

@yaya(; err, lama ke? baru kot rasa nye :P thanks yaya! amin2 ;)

@JIJI YU den minat sejarah, tu buat post sejarah blog ni :P ohh, sllu msg dia ekk xD

@Mish Apple lama ke? :D takpe2, pelan2 kayuh ;)

@z erk? thanks :) err, suruh ayeem ajar..hehe

@Ezay Hadry baru setahun jagung je :P dah smbut nnti, ajak zai tau! :P

@Ayeem Jemain tambahan! asal gay je kau..waakakka xD maaf! maaf!

@Eyka hik2, thanks :) ayeem mmg gitu :P

@zacky ~786~ tq :D

@atiey azha pi la selongkar tu! :D

@nana riduwan insyaAllah kalau ada masa ;)

April 29, 2011 at 1:38 AM

ello zai...
blog zai sgt canggih.akak suka.dan akak nak hadiah header lg dr zai..plizzz..huk3.wat muka tak malu mintak2 lak.

akak tau naper gayah tutup blog,sian dia.nnt dia akan muncul semula..tggu!!!

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza