Sunday, February 27, 2011

Home » , , , , , , , , » Mak gua HILANG! Ni buat gua PANAS ni!

Mak gua HILANG! Ni buat gua PANAS ni!

*thanks to Tarelkin
Pagi tadi di opis, dalam pukul 9, sedang gua kaver line klik fesbuk sikit sikit, Apan mundar mandir belakang gua dengan muka kusut masai. Dari tadi gua tengok Apan hilang punca di sekitar sektor operasi. Muka macam ada masalah.


"Lu kenapa ni Apan?" - Gua tanya demi meminta kepastian. Gua dengan Apan ni kira ngam juga la. Budak Kedah, umur muda sikit dari gua dan tak berapa hensem. Kalau tatap muka dia lama-lama boleh naik menyampah juga. Dia baru setahun kerja dengan kompeni gua. Sebelum masuk sini, Apan banyak hendel bisnes sendiri dan selalu rugi. "Mak gua hilang la.." Apan berbisik perlahan.


Gua punya la terperanjat!


"Mak lu hilang? Bila hilang?" - Dada gua tiba tiba mengepam keluar masuk laju laju. Berdebar tak payah cakap la, kencang macam kuda.


"Petang semalam... dah cari merata tak jumpa".


Apan berlalu meninggalkan gua menuju ke bahagian budak budak Human Resource. Gua tak tahu apa benda yang dia sedang fikir dalam kepala. Gua nak tanya lebih lebih risau kena pukul pulak. Apa yang gua tahu sikit sikit, mak dia memang duduk rumah tak kerja, ayah dia kerja Guru Penolong Kanan lagi dua tiga tahun nak pencen.




****


Kira kira lima belas minit kemudian, dari jauh gua nampak Apan berjalan semula masuk ke sektor operasi. Kali ni muka dia tak kusut macam tadi dah, sebaliknya ceria macam muka Lan kumpulan The Typewriter.


"Mak gua dah jumpa.." - kelegaan jelas terpampang di wajah Apan.


Gua cepat cepat bersyukur:


"Alhamdulillah...Jumpa kat mana?",


Dan dengan penuh keceriaan, jujur, ikhlas, tawadduk serta wajah disinari warna warni rama-rama yang tiada belas kasihan pada gua, Apan membalas padu:


"Dalam sinki penteri."


Gua terus tendang komputer sampai bersepah atas lantai.


MUG la Apan..MUG..!!, pronounciation macam jahanam!


Sia sia gua berdebar. Pagi pagi sudah bikin hati membara. =__="
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ngok ! Aku yang bace ni pun ingatkan mak dia hilang.. Rupanya MUG hilang.. >_<"
Eh, ambik kat FB abg aku ni.. cari kat google, ade gak cite atas ni ^_^

uikss? : dua tiga arini, tenet streamyx lembab!! GRRrrr~ Maybe sebab petir kelmarin kot, tu jadi lembab tu.. Adooi, x ada idea ape nak update.. Kang aku update pasal mathematic, IT ngan Sejarah kang! Boleh? ekekee~
Like x2!!

12 comments

February 27, 2011 at 8:45 PM

hahahahahaah :D

February 27, 2011 at 10:42 PM

gemapkk seihh . wat suspennn jaa !!

February 28, 2011 at 6:08 AM

muaahhah takley bayang kalo 'mak' betol2 dok dalam sink

February 28, 2011 at 11:20 PM

hahaha...lawak eh....ingtkan mak btol2 tadi...baru terkejut ingt kan cite kesah zai...hiiii

March 1, 2011 at 11:34 AM

hahaha,,,boleh masuk rancngan wak kena beppp nie...hehehe.....pedih2...hehehe

March 1, 2011 at 9:30 PM

zai, akak ada tag GA..kalau ada masa join lah ye... ;)

http://sophisticatedgirllife.blogspot.com/2011/03/lulu-caldina-1st-giveaway.html

March 1, 2011 at 11:22 PM

hahha mmg menjadi ler lawak hari ni..
aduiyai...
mmg ada nk kne makan tapak kaki sulaiman kalu kne lawak nie:p

March 3, 2011 at 11:48 AM

hahaha..tu br mug..kalau btl mak dia ilang lagik haru kot..wakakaka..lawak2

March 6, 2011 at 5:40 PM

haha ! lawak . sumpah pronounciation hanco ! hahaaa

March 6, 2011 at 6:42 PM

@anim=D

@yaya(;ahahhaa :D sabo2,,

@JIJI YUkalo mak betul2 hilang, mau nye teroyak :))

@Miss Yatyhik3 :D kisah org lain la..ahaha

@Farhan Zulhusmimau kene sepak apan tu..ekekeke

@Miss YatyinsyaAllah, :D zai busy skang ni.huhu

@sharkhahha, mengong nye apan..huihu

@fiezah91lagi giler si apan tu kalo betul2 =..huhu

@atiEy_[azHa]hik3 :))

Anonymous
March 9, 2011 at 4:16 PM

pengsan!! MUG rupenye..bkn MAK..hahaha!

March 14, 2011 at 9:27 PM

@misyamissyoupengsan, padam teruih! HAHA :D

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza