Wednesday, February 16, 2011

Home » , , , , » UPDATE! Untuk BLOGGER BARU : Apa yang tidak patut dibuat dalam blog?

UPDATE! Untuk BLOGGER BARU : Apa yang tidak patut dibuat dalam blog?

Di atas pentas, berucap depan hadapan penonton (blogger baru)


Assalamualaikum... Wuhuuuuu~ Salam Maulidur Rasul ^_^ Alhamdulillah, bersyukur saya di sini, berdiri di hadapan khayalak ramai ni.. Hensem tak saya? =__=" Okeh, aku mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa datang ^_^ 


Ok, aku ingin membincangkan mengenai blogger yang baru masuk di alam blogger ini.. Selamat datang! Apa yang tidak patut dibuat dalam blog oleh anda? Setiap kali saya berblog walking a.k.a bW di blog², mesti saya terjumpa blog² yang aku rasa teramatlah rasa macam nak gigit je monitor LCD ni(bengang).. GGrrr >:( .. Apa dia?


Blog yang membuatkan jantung laju lebih kurang 90km/j
- Hari yang tenang, rilex je.. Lalalalaa~ Bukak pc, connectkan Streamyx.. Bukak blog, and then pi jalan² / bW ke blog² lain.. Sedang bW tu.. Kecheng!!!! *bunyi simbal drum lagu rock Metallica.. Warghhh, terkejut aku! Hampeh punya blogger =__=" Pasanglah lagu yg agak slow sikit bunyi.. Ataupun buang je terus widget lagu tu.. Lagipun mengganggu pelawat nk bace blog anda.. (macam aku)



Blog yang ada benda  terbang² di sidebar
- Apabila aku nak click message kat shoutbox dia, tetibe pergi ke link lain.. Pehal? Dua tiga kali buat.. Hampeh >_<" Oooo, baru aku tahu.. Aku click float yang corak² terbang bagai tu.. Ade love², music terbang, jam.. Then ada "hai, selamat datang ke blog saya! Sudilah comment dan follow ye!" Erkk.. tak payahlah.. remove je lah widget tu.. Pelawat yang datang tu, kebanyakkannya adalah blogger jugak.. Mesti comment atau follow punyalah! ^_^ Kalau korang nk jugak wat float, pastikan kemas.. ok? jangan terabur dan semak sangat..


Kecik beso, kecik beso.. Colourful colour..
- Ini selalu dibuat oleh newbie ni.. Aduiii~ Buat standard dah la.. Ni, kejap kaler tu, kejap kaler ni.. Setiap perenggan kaler² lain text dia.. Pening aku nk bace @_@ Dengan tulisan rewmpitnya, kecik beso kecik beso nyewwwww.. Aiyoyoyooo~ Hah! Lagi satu, korang tak dapat SEO tau jika menggunakan ayat rewmpit gitu... Gunakan bahasa yang agak skema (bahasa biasa ni ler) dan pastikan pembaca blog anda faham.. worite? ^^,v


Arghhhh! Berat betul!
- Inilah part yang paling paling dan paling serta paling penting dalam blog.. Contoh, aku bukak blog Win..*maaf Win.. Aku main taip je name tu ^^,v Perghhh, punyalah berat gila! Rupanya penuh dengan benda² yang tidak penting sangat.. Malas aku nak tunggu, tup! Aku click je simbol merah tu.. hohohoh.. Kejam² >_<" Kenapa berat? Kenapa??? Bagaimana nak ringankan blog ek?


Update!


Comment verification kaco je!
- Ini lagi satu ni (certain blog), bile time nk komen je.. Boleh tak disable kan comment verification?? Aduuhhh.. Bayangkan lima blog aku bukak, lima blog aku nak komen, dan lima² tu ada comment verification.. Akibatnya, 3 blog je aku rajin nk taip.. Yang lain tu aku tak komen sebab asyik² salah dan malas.. =_=" Memanglah nak elak SPAM, tapi banyak sgt ke spam komen? Relax², boleh didelete kan? Bagi kesenangan sikit visitor nak komen..


Woi! Follow la aku! Aku dah follow ko!
-Wahh, kasaq nampak cek tgk hang? ish3~ >_<" Skang makin popular kot yg i follow u, you follow me ni.. Ape yang best? Menambah follower? Taklah best, lagi best kalau komen yg beribu² dari followers yg beribu².. yup? Nak follow pun, follow dengan ikhlas, jangan follow sebab  nak harapkan blogger tu follow anda balik.. Tak payah².. Ok? ^_^






Worite, itu sahaja aku nak merapu pada malam ni..hohoho ^_^" Kalau ada salah ke apa, aku mintak maaf.. ok? =D Dah tengah malam ni.. Assalamualaikum...


sumber gambar : blame, google, aku buat yg besaq kecik tu.haha

25 comments

February 16, 2011 at 12:17 AM

plg xsuka part pasang lagu..
blogger lama pn ad y pkai ugak widget tu bkn baru jep~:)

February 16, 2011 at 12:19 AM

btul, nk2 nye love terbang2, snow...ei, geram btul!

February 16, 2011 at 12:28 AM

betul2... sangat setuju... tapi nak pendapat... blog nora berat ka???

February 16, 2011 at 12:33 AM

dorang ni klau sume minat , sume nak letak dalam blog , mcm2 widget ade , mane blog xberat .. sbb tu ramai yang pangkah X je blh jmpe blog camni .. huhu , try dtg blog saye , ok x? komen skit ekk . http://www.tengkunizam.com/

February 16, 2011 at 12:36 AM

siyes xsuka...dh la bb ni ada limit..huh..lambat loading lak

February 16, 2011 at 12:56 AM

waa..sempat lg membebel eh..adeh..

setuju tu zai..semak je semua tu..lebih2 lagi kalau blogger tu pakai notebook yg kecik cinonet tu.nympah!!!

February 16, 2011 at 12:57 AM

lagu paling x suke...
da la buka link banyak2...tbe2 dgr macam2 lagu...blog nie lagu lain..blog tu lagu lain...isshhh...

February 16, 2011 at 1:25 AM

betul tu bro.. sokong.. bukan blogger baru je.. blogger yg sedia ada pun patut consider benda ni..

Tak Payahlah Nak Menunjuk Sangat

February 16, 2011 at 1:43 AM

haha . semua atiey sokong zai .

February 16, 2011 at 2:08 AM

haha~ adat2.. dulu blogger otai pun wat kje same gak.. pasang widget bnyk2..kita belajar dari kesilapan dan teguran kan.. cuma masih ada yg degil nieyh! aishhh

February 16, 2011 at 2:09 AM

sokong syatoza ( walaupun blog gua tak sesempurna mana ) HAHA :)

February 16, 2011 at 6:30 AM

kecik beso tu aku salu je wat.ehhe

February 16, 2011 at 3:40 PM

@ain revivalerkk, tu zai ckp tu.. SLOW...huhu xde pernah plak blogger lama bukak lagu rock2 tu...huhu

@AyuniEEEEeeiiii >_< sabaq2! :D

@nora amila ghazaliblog anda ok jelah ;D

@Tengku Nizamhahha, diorg fikir diorg sendiri je, bukan fikir visitor :D ok, insyaAllah :)

@Cik Mieraape lagi, marah!! xD hahhahaha

@najihah sahamiwekkk :P notebook kecik? yg mane? o.0

@alynn malynnapening je kan bile camtu? huhu~

@Fariq warghh, fariq komen wohh =D ekekkeke

yep2, TQ sebab sokong.. ^_^ yep, patut2.. =D


@atiEy_[azHa]yeay!! =D hahaha TQ

@GadisGula-gulahaishhh~ >_<" aishhh~ hihi

yep, setiap hari setiap minit, kita belajar sesuatu yg baru :D

@aNnE acececeeee,, yekeee :P

@JIJI YUhahahah :D itu xpelah... ni setiap perkataan di tukar² kaler nye.. tu macam nyampah nk bace tu.hoho

February 16, 2011 at 3:41 PM

hahaha..mmg rasa cam nak baling je yg ada musik kuat tu

February 16, 2011 at 5:13 PM

salam..saya blogger baru..(",)
risau jugak kalau blog saye banyak keburukan nye dari kebaikan..
saya tak pasang lagu.tk suke.memang membingitkan telinga.

February 16, 2011 at 11:19 PM

Wahh~ Makin ramai yg cakap pasal benda ni rasanya makin menjadi benda ni. Dorang bukan nak dgr pun. Nak ikut kepala otak masing2 je. Lepas tu mula lah jeles orang tu ada followers beribu riban, komen juta juta. Hmph~

February 17, 2011 at 1:51 AM

bagus info ni utk blogger2 baru... paling x suka kat part autoplay lagu dalam blog tu. very annoying!

must watch!-Hati² Bila Nak Beli Handphone (video)

February 19, 2011 at 12:00 AM

adeq zai!setuju sgt dgn ur n3 ni..btw, blog akk dzai ok x?ade pape yg perlu dikomen x?klu ade, silakan....ngahaha~

February 19, 2011 at 12:11 AM

adakah blog keen tergolong dlm golongan blog2 ini?? hu3~ T__T

February 20, 2011 at 12:10 AM

bukan nak cakap lelaki atau wanita lebih bagus.. tapi kebanyakan aku nampak dari golongan "gegurl" nih la.. selalunya yang baru berjinak-jinak.. kalau dari golongan boboy nih tak banyak yang berblogging... sebab tuh la kot tak nampak lagi..

no hard feeling

February 20, 2011 at 3:09 AM

Salam zai.ahakssss.mane ko tahu aku tak tido lagi ni weihh.hehehehe.Aku terjage tadi,terus g on9..Sori sebab aku takleh terjah SB,ade masalah sikit.hehe.Neway,thanks datang blog aku.hehe

February 20, 2011 at 10:51 PM

@Lydia Miza(Aidyl Azim)akak nk baling apa tu? hee~

@hoya hadiseheheh .. wkumsalam :) selamat dtg! :D yep, xsuke bingit2 :(

@Puan Besar Shag Yahayahummppp... sabaq2 :(


@H Y D Eyeay! same like me ! :D hahaha

@elyn dzblog akak ok je la ;D

@NuSaNa NoSa 91ish, xdelah kak keen ;D

@Aidiltapi, bg saya, laki pompuan same jek dalam hal ni..hihi

@Zaer!!aiyoooo.. hahah :D tau ler, nmpk kat blog sape ntah..huhu takpelah :)

February 21, 2011 at 1:00 PM

menarik n3 ni...

February 21, 2011 at 9:09 PM

menarik3...pandai zai buat entry lain dari yang lain..kreatip ;)

February 25, 2011 at 7:23 PM

@Gayahspearshik3 :D masyeh..

@Miss Yaty ehek2 ^_^ masyeh kak :)

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza