Monday, July 30, 2012

Home » , , , » Cokelat Daim Dua Bijik

Cokelat Daim Dua Bijik

Assalamualaikum.. Yoossh...
Eh, tau coklat daim? DAIM, bukan ZAIM. Tu ayeem tu..kahkah
Aku rasa ramai yang tau, sedap weh coklat tu :D


Pagi tadi, kawan bagi coklat daim. Dah lama aku mintak kat dia sbb teringin sangat, lama tak makan coklat daim. Dia dapat kat kawan aku lagi sorang yg baru balik bercuti dari Langkawi. Aku tak tau plak dia ni order coklat kat kawan aku tu. -_- Aku pun nak order jugakkkk... Nape dia tak gitau akuuuuuuuuuu...

Kawan aku bagi dua bijik je, dua je... D.U.A ==" haha. Takpelah, asalkan dia bagi kan dari tak bagi langsung. Alhamdulillah.. Setelah lama tak makan, akhirnya dapat gak makan coklat daim tu.. Terima kasih kawan.  ^_^


Sejarah Coklat Daim;
Cokelar bar Daim berasal dari Sweeden dan Norway ini telah dihasilkan oleh Marabou dan Freia pada tahun 1953. Daim didalam bahasa Swedish ia di kenali sebagai Dajm dan Dime di UK dan Ireland. Sekarang cokelat Daim di miliki oleh Kraft Foods yang turut mengeluarkan cokelat Toblerone. *Toblerone, aku rasa tak pernah lagi mkn tu.. T_T
--> Sumber <---


psst; sapa² yg pi bercuti or tinggal kat Langkawi, leh tak tlg belikan untuk aku? anto kat aku guna pos laju la =P 
psst lagi; amboi, buku undang² nampak?

16 comments

July 31, 2012 at 9:56 AM

tak penah mkn. ke tak perasan eh?haha...tp byk je kat qatar benda ni.anak2 beli tk pk lak nk rasa

July 31, 2012 at 1:39 PM

owh minat cekelat daim rupenye eh..hihi...

kang wat contest dpt cekelat daim nk join x?haha :P

July 31, 2012 at 2:24 PM

dkna dah lama tak makan daim!! bestnyaaaa...nak 1..

July 31, 2012 at 9:50 PM

seriusly sedapp, kalau teringin sgt pun nia beli kat famous amos OR airport tp mahalnya, astaga . hahaha kalau kat luar negara kan, daim bnyk jeniss. kat malaysia, satu jenis tu je. teringin nak rasa lain2. btw penah makan kek daim? sumpah sedap! yummy2. ada kat ikea je hehehe

August 2, 2012 at 12:03 PM

wauuuu! daimmmm nyammehh! ^^

August 2, 2012 at 2:14 PM

Assalamualaikum..
Kat umah de lagi satu paket..
Bulan puasa, xde spe nk mkn..huhuhu

August 2, 2012 at 4:45 PM

kat kl sentral da jual

August 3, 2012 at 7:11 PM

Suka juga.. Ada dalam peti ais.. Tak termakan.. :)

August 3, 2012 at 11:48 PM

@Lydia Miza(Aidyl Azim) laaa, akak x pernah rasa ke? sedap kak =9

August 3, 2012 at 11:49 PM

@Miss Yaty nak join! :D lama x nampak akak miss :)

August 3, 2012 at 11:49 PM

@Adylia Qarissa zai ade dua ni je :/ dah habis dah..wuuwuwu

August 3, 2012 at 11:50 PM

@NiaLidia. kek daim acano plak tu? huhu
haip lidia ^_^

August 3, 2012 at 11:50 PM

@Zyra Roxx meehnyaam! xD

August 3, 2012 at 11:50 PM

@Eira Aikawa waalaikumussalam.. hohh, saya nakk..harhar

August 3, 2012 at 11:50 PM

@dyana saya di utara :/

August 3, 2012 at 11:51 PM

@Nur-nba :) makan lah, atau bg saya..ngeh3

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza