Sunday, July 29, 2012

Home » , » Aku nak...

Aku nak...

Assalamualaikum.ni nak cite sikit apa kehendak aku buat masa ni :)

Aku nak lens. Bukan contact lens tu lah.. Tapi ni lens camera.. Aku ada dslr, tapi lens nya hanya kitlens je.. 18-55mm, aku dok tangkap wide angel je laa.. =/ aku teringin nak lens 50mm.. Nak... Sbb aku nak main bokeh! harhar. Selalu jugak aku pinjam kawan aku punya lens 50mm yang f1.4 punya.. Yelah, asyik pinjaammmm je, kang rosak kang naya >_<. Bilalah nak ada sendiri punya kan.. tak dapat 50mm, dapat lens 18-135, 200 or apa2 yang lebih dari 18-55mm pun jadilah.. best gak tangkap gambar dari jauh.. Skodeng~ haha. Takdelah, memain je.
Digunakan untuk olimpik London. O: Pehhh..
Aku nak pen tablet. Tau pen tablet? Yang femes wacoom bamboo punya. Tau dok? Aish, yang designer lukis tangan secara digital tu.. Aku teringin jugak nak bende tu, sbb aku suka melukis guna digital, aku tak brapa suka lukis guna tangan kat kertas. Sbb, warghh.. Serius, aku suka lagi design digital dari tangan lukis kat kertas pastu scan ke komputer.. ==" Aku suka artwork kawan² aku yang ade pen tablet ni.. Nampak macam, woww =O
Oh ya, harga tablet tu murah dah.. 100+ leh dapat dah.. Tapi, bilalah nak ada duit.. Bila dah ada duit, beli bende lain...hoho


Aku nak fon canggih. Canggihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. gigih ko tau tak aku taip 'h' banyak kali.. xD Untuk pengetahuan anda, aku tak pernah pakai henset yang leh wifi, instagram, dan function best lelain.. Henset nokia yang sabun, daun, batu lesung whatever tu pun aku tak pernah pakaiiiii :( Memula aku pakai enset nokia 3210 (time darjah 6), pastu motorola yang takde function best, pastu la ni aku asyik pakai fon csl csl csl je~  ==" Walaupun aku nak fon cecanggih tu, aku takut plak aku tak reti jaga fon. Takut terjatuh la, itu ini.. Tu aku teringin nak enset 'gagah' macam Nokia Lumia pun jadi ler... =)

Aku nak komputer yang best. Best acano tu? Best dari segi kelajuan, graphic dan storage.. Pc aku ni dah lamaaaaaaaaaa dah guna. Dari 2009. Ceh 2009, baru 4 tahun..  ==" lamaaaaaaa la sanaaaad.. Eh, kira lama la jugak kan, aku pakai processor sempron je kot. HDD pun 140gb je =/ Dapat 500gb pun jadilah.. Graphic card pun... =_=" segan aku nak gitau..harhar. Dapat grafik card yang leh main Battlefield 3 jadilah.. :) Oh ya, processor aku harap nak i3 or i5 jadilah.. Jadilah jadilah jadilah saje...
==" Takkan dapat lah zai uii..haha


Oklah, aku nak.. aku nak jee.. tak dapat pun takpe. Kehendak, bukan keperluan.
Apepun, aku bersyukur apa yang aku ada sekarang. Syukur Alhamdulillah =)
maaf kalau ada apa salah dalam entri ni yaa.. Salam Ramadhan. ^_^

18 comments

July 29, 2012 at 1:06 PM

kting kting kting. nah duit syiling pergi beli :P hehe, lumia mcm syok kan xD hehe

July 29, 2012 at 1:15 PM

@NiaLidia. niaaa :D a'ah, mcm syok.. ada org kata tu cucu kepada nokia 3310..hahaha

July 29, 2012 at 3:59 PM

rasanya mcm tak bestnya lumia tu ... hehe tapi kalao mcam syatoza pandai computer2 ni best lah kalao pakaai !!

July 29, 2012 at 4:07 PM

Lepas baca entry ni sampai habisss...Cik Zai rasa Cik Zai pun nak yang macam syatoza nak tu...teheee

July 29, 2012 at 4:22 PM

Hoho lens ;)

July 29, 2012 at 4:55 PM

@aliya atina teringin nk lumia sbb dia lasak..harhar

July 29, 2012 at 4:56 PM

@Cik Zai Mementang nama kita ada 'zai' jugak, akak pun sama teringin la? :P

July 29, 2012 at 4:57 PM

@Alia Laila hah, yg part lens tu.. kak alia laa ni ==" nak gakkk lens baruuuuu T_T

July 29, 2012 at 5:02 PM

saya kat Kedah.. zai study mana skg?

July 29, 2012 at 5:21 PM

@aliya atina ohh kedah, ada gak kawan sorang blajaq situ :D
zai kat perak ajee..

July 29, 2012 at 7:27 PM

hahahaha.. kalau aku pun nak yang terbaik ja dalam kehidupan ku.. nak yang selesa, relax dan mewah segala2nya.. apa pun kalau dapat rezeki, kalau tak kita tetap bersyukur dengan apa yang ada kan....

salam Ramadhan SZ

July 29, 2012 at 8:43 PM

@Gen2Merah semua org nk camtu cikgu :)
salam ramadhan ^_^

July 30, 2012 at 6:47 AM

saya pun nak jugak.. hehhehe

July 30, 2012 at 7:55 AM

aku nak.....

samsung Galaxy S3... hikhikhik

aku nak jer... kalau tak dapat takpe... HP skrg masih ok... :)

July 31, 2012 at 1:40 PM

kira okes la tu darjah 6 dah de nokia 3310...mse darjah 6 miss yaty tak penah pegang henpon pun taw..kikiki :P

July 31, 2012 at 7:03 PM

@Azah Skaliskala helo ckgu :D

July 31, 2012 at 7:03 PM

@dwaty kalau samsung, nak s2! haha

July 31, 2012 at 7:04 PM

@Miss Yaty :P tapi skang, darjah 6 dah ada ipad..hahaha

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza