Sunday, May 6, 2012

Home » , , , » Pistol Kayu, Buluh | Kampung Boy : Yesterday and Today!

Pistol Kayu, Buluh | Kampung Boy : Yesterday and Today!


Assalamualaikum. Pernah main tak pistol kayu ni? best weh! Main tembak tembak! haha
Dia ada dua jenis rasanya, satu guna kayu, dan lagi satu gunakan buluh. Chaplom ek nama dia?
Masa kecik² dulu ayah aku ada buat pistol kayu ni. Tapi jenis besar, macam senapang..haha
Aku suruh ayah aku buat maybe sebab aku terpengaruh dengan komik Dato Lat iaitu Kampung Boy : Yesterday and Today!




Sumber gambar dari blog ini

Best weh buku tu! Lukisan Dato Lat ni amat menarik perhatian aku untuk baca sampai habis! Walaupun time tu aku kecik lagi dan tak faham BI.. faham melalui lukisan tu je..harhar
Beberapa tahun sudah berlalu, entah mana buku tu diletak.. T_T sobs, nk baca...
Tapi takpe, nasib baik aku jumpa blog ni "latthekampungboy.blogspot.com" so boleh la baca! Yeah! Terima kasih =) Alhamdulillah...


Lepas tu, zaman berubah moden sikit. Main pistol manik plak, lagi best sebab dah macam pistol betul, main reload peluru.. Kalau pistol manik yang canggih sikit siap ada laser lagi tu..wuuu

Peluru manik tu kalau kene agak sakit.. T_T
Pistol kayu tu aku tak ingatlah sakit ke tak bila kene peluru buah  tu.
Aku selalu guna pistol manik tu tembak cicak..wakaka

Agak-agak kanak² zaman sekarang tau ke tak permainan ni? Takkan tau Counter Strike, COD, Battlefield je kot? haha
Kenangan weh.. T_T

17 comments

May 6, 2012 at 11:47 PM

nostalgia sgt snpng n penmbk blh tuh....terbaekkkkk...!!:)

May 7, 2012 at 9:23 AM

haha..teringat pulak zaman kecik-kecik dulu...buku lat tu memang favourite tau..sanggup pergi perpustakaan awam sebab nak baca buku tu..

May 7, 2012 at 8:29 PM

betul.. kenangan.slalu kna buli ngan abg kena tmbak.. huhu

May 7, 2012 at 10:25 PM

Shag pong ada senapang kayu tu. Arwah pakcik yg buatkan. Balik kampung sure berlari satu kampung main perang2. Kadang2 smp kampung sebelah :P

May 8, 2012 at 4:55 PM

Salam dik. Akak suka sangat komik Datuk Lat :D

May 11, 2012 at 1:25 AM

dik..kanak2 skg sume pkai pistol bunyi2 dah hahaa,,pakai bateri..hehe

May 11, 2012 at 11:23 AM

dulu2 je pnh tgk budak2 laki main. skang mcm dah takde org main je =.=

May 12, 2012 at 3:03 AM

@layar_lara ahaha, rindu nak main ! :D

May 12, 2012 at 3:04 AM

@nur anis Uuu.. Mmg ramai yg suka karya Dato Lat ni :D entah kat perpustakaan awam tu ada lagi ke tak buku tu -,-

May 12, 2012 at 3:04 AM

@cik miera pistol kayu/buluh atau manik tu? haha :D

May 12, 2012 at 3:05 AM

@Puan Besar Shag Yahaya amboi -,- buat pertandingan terus la ek? haha

May 12, 2012 at 3:05 AM

@Dinas Aldi wassalam.. yeay sama :D

May 12, 2012 at 3:05 AM

@shida'R beep beep beep! haha

May 12, 2012 at 3:08 AM

@Puteri Iqa Izyan akak x join ke? haha :D
skang dah kurang.. x tau la kot2 ada tmpt yg main lagi pistol gini :)

May 13, 2012 at 4:19 PM

cantik la lukisan tu!

May 14, 2012 at 4:21 PM

i've never played with things like this hiks. can't deny any longer mainan unik camni pasti digilai ramai oleh budak-budak zaman dahulu.

May 18, 2012 at 5:25 PM

bapak aku wat jgk dulu2.. serus best gila main tembak kambing jiran sebelah.. hahaha

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza