Monday, March 19, 2012

Home » , , , , » Aku tak pergi... | Karnival Pendidikan MARA 2012

Aku tak pergi... | Karnival Pendidikan MARA 2012

Beberapa hari yang lalu aku dan family pergi jalan² makang anging kat Sg. Petani & Alor Setar. Ni awat aku tapi Ganu padahal aku pi bercuti kat Kedah ni? hehh =_= . Ok, aku teringin gila nak bercuti kat Cameron Highlands tapi tak dapat pi disebabkan takde pantai. Tujuan cuti kat Sg. Petani ialah nak pi Pantai Merdeka je. Tapi..... bagi aku..best lagi pantai kat Teluk Batik..kuikuikui~
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Balik ke rumah hari Jumaat, petang. Alhamdulillah.. ^_^ Time dalam perjalanan balik tu aku dapat 1 mesej dari Celcom kot rasanya.. Karnival Jom Masuk U 2012 kat Kuala Kangsar keesokkan harinya (17/3) dan lusa (18/3). Argh! Kenapa kat Kuala Kangsar? Kenapa tak buat kat Ipoh macam tahun lepas? dekat sikit ngan rumah ni.. ==" ishhh~ Dah la lesen kete aku takde lagi. Nak ngajak mak ayah aku mesti penatnya kan, perlukan rehat. Last² aku mendiamkan diri je lah.. T_T Lusanya (ahad) pulak aku ada latihan memandu. Adehh.. Dah habis buat latihan memandu tu, balik je tgk FB kawan aku up status yang diorg pi karnival jom masuk U tu reramai.. lagi sekali aku.. T_T why~ Dugaan...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Aku baru teringat ade karnival yang macam Jom Masuk U ni, Iaitu Karnival Pendidikan Mara. Aku dapat tahu time aku kat Alor Setar aritu, ade bunting/banner karnival ni yang diadakan kat Stadium Sultan Abd Halim. Dan aku dapat tahu jugak dari kawan aku yang karnival ni akan diadakan di Ipoh (7hb & 8hb Aprill) ! Yeah!
Wuuu, ape yang best karnival ni?

a) Pameran Pendidikan IPTA/IPTS & Intitusi Pendidikan MARA (IPMa). 

b) Yuran Pengajian PERCUMA di IPMa terpilih. (kool~)

c) Peluang penajaan & pembiyaan pelajaran MARA untuk calon yang layak. (kool kuasa dua) 

d) Elaun Bulanan untuk calon yang layak. 

e) Kaunseling Pendidikan & Kerjaya.

f) Pinjaman pendahuluan untuk calon yang layak.

g) Permohonan terus & temuduga terbuka. (kool kuasa tiga)

h) Semakan baki tunggakan pinjaman MARA 

i) Peluang kerjaya & temuduga kerja. (boboiboy kuasa tiga! *tetiba)

Berikut adalah lokasi karnival tersebut;

Apa lagi? Jom pi ramai²! =D


*sumber gambar Kujie2.com
*facebook Karnival Pendidikan MARA
*sms dari Celcom. Muehehe
*ada lagi satu anjuran UiTM ( Ekspo Selangkah ke UiTM
*result SPM hari Rabu ni! Doakan kami calon² SPM 2012 dapat yang terbaik! ;D
*kbai. Assalamualaikum =)


1 comment

March 19, 2012 at 9:52 PM

Pantai Merdeka kotor. Ada macam macam bau. Shag p beberapa tahun lepas lah. HAHA :D

Jadilah anak MARA. Best woo~ Bulan bulan dapat duit. Time nak bayar balik pinjaman ada diskaun ! Pergh~

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza