Friday, December 2, 2011

Home » , , , , , » Kenapa Aku Dianggap Pelajar Universiti?

Kenapa Aku Dianggap Pelajar Universiti?

Cerita 1,

Aku masih ingat lagi peristiwa ni dulu. Aku dengan abang aku pegi Universiti Teknologi Petronas kat Seri Iskandar, Perak. Ada hari konvo kot masa tu. Ada jual2 dekat padang UTP sana. Err, konvo ke? entahlah =_=" Dah lupa.. Masa tu malam, aku ngan abang aku pegi lah jejalan kat gerai yg ada kat situ.

Ada satu gerai tu jual baju, baju yang ada logo UTP. Abang aku tanya penjual (perempuan) baju tu pasal harga baju. Dia gitaulah pasal harga blablablabla. Pastu dia ckp, " adik belilah nnti boleh tunjuk kat mak ayah/ kenangan bila dah habis belajar kat sini (UTP) nanti" kat aku..

Aku pun macam "errr" dia anggap aku macam pelajar UTP tu ke? Abang aku cakap kat penjual dengan nada yang sedikit nak ketawa " Dia (aku) masih sekolah rendahlah, baru darjah 5/6". "ohh, yeke? Macam pelajar UTP ni je",balas akak penjual tu.  Aku time tu senyum je =B nguahaha~

Korang bayangkan aku baru berumur 11/12 tahun dah dianggap pelajar UTP?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita 2,

Masa cuti sekolah bulan 5/6 tahun lepas, aku dengan mama papa aku pi jejalan kat utara. Entah, aku suka pi bercuti belah utara berbanding belah selatan/timur. =) Masa dah nak habis bercuti tu ayah aku ajak pi Universiti Sains Malaysia, Penang ada pesta buku & ICT rasanya. 

Lawa jugak USM ni eh.. Syok tengok buku² kat situ :) Dah habis belek2 buku (aku tak beli hapa buku pun) aku pi bahagian yang jual komputer & camera. Papa ngan mama aku nak beli camera baru, masa tengah bincang2 pasal camera tu dengan penjual camera.

Penjual tu cakap kat aku, "nanti pi Komtar, tau kan ada satu kedai camera tu? pi kedai camera tu blablabla bolehlah guna boucer camera ni untuk dapatkan album gambar etc". Aku pun ckp dalam hati "err, macam aku duduk penang ni =_= "

Mama aku cakap kat aku yang penjual tu anggap aku ni student USM tu. ==" Lagi sekali..
Aku baru umur 16 kot masa tu! 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aku macam Budak University ke?
Gambar di ambil pada bebarapa bulan yang lepas. Maaf gambar kecik je, aku malu. =_=" 

Aku harap, apa yang terjadi pada cerita 1 & 2 tu menjadi kenyataan. Aku nak jadi pelajar University! Amin =)

28 comments

December 2, 2011 at 3:51 PM

macam aku kata tadi.heeeeeeeee :)

tak per mana tau ko masuk salah satu universiti yang dinyatakan.
ada rezeki jadi MPP pulak.
gaya dah ada

:)

December 3, 2011 at 12:29 AM

gaya dah ada dah...amin.akak doakan zai berjaya masuk universiti ye.hehe.muka zai matang~~sbb tulah

Anonymous
December 3, 2011 at 3:33 AM

harap2 menjadi kenyataan berpanjangan.. sampai lulusan luar negeri terus :) Aminnn...

December 3, 2011 at 6:01 AM

yeah tu dia org perak . hihi :D

December 3, 2011 at 10:52 AM

Ngehehe...Ada gaya tu Syatoza

December 3, 2011 at 12:40 PM

betul betul mmg mcm bdk U pun,

December 3, 2011 at 3:23 PM

@N.A.Z macam ko kata tadi apanya? *lupa* haha

insyaAllah.. amin :D

ko jadi penolong MPP boleh? muahaha~

December 3, 2011 at 3:25 PM

@Lydia Miza(Aidyl Azim) amin.. terima kasih :D matang ke? ensem dok? kuangkuang ;)

December 3, 2011 at 3:26 PM

@| xDer | amin2 =) sampai lulusan angkasawan terus la! haha :) terima kasih =)

December 3, 2011 at 3:26 PM

@syamsid dhuha tu dia orang Parit! haha :D

December 3, 2011 at 3:27 PM

@Mohd Amin Aizuddin ada ka? haha terima kasih ^_^

December 3, 2011 at 3:27 PM

@Tiqiezaidi :) tiqha pun macam budak U!!! haha :D masyeh2 :)

December 3, 2011 at 9:49 PM

haruslah jadi budak U nanti! haha amiin :)

December 4, 2011 at 6:25 PM

@anne harus ke wajib? haha :D terima kasih :) amin2

December 4, 2011 at 7:35 PM

amin..semoga jadi budak U yg berjaya..
nnty nak apply U mane dik?

December 4, 2011 at 10:02 PM

semoga mnjdi pljr U yg berjaya yer! InsyaAllah.

Kena brsyukur klau nmpak mtg sebab itu anugerah Allah yg sangat bernilai. bkn semua org boleh dpt. hehe :)

December 4, 2011 at 11:06 PM

@::cik asha:: terima kasih :D apply u kat mana? errmm.. tak tahu lagilah ==" tgk lah dekat mana yg boleh ada course MULTIMEDIA : ^_^

December 4, 2011 at 11:07 PM

@Cik_Shiqah insyaAllah :)
syukur alhamdulillah :)

terima kasih kak :D

December 5, 2011 at 8:40 PM

Amin...moga tecapai impian adik tu.psssttt..gaya adik memang macam pelajar u la.mungkin penampilan adik tu mempengaruhi kot...

December 6, 2011 at 12:07 PM

@simply nana terima kasih :D
yeke? hahaha, terima kasih lagik kak nana :)


pssst~ ensem dok? :P

December 6, 2011 at 6:20 PM

tengok penampilan macam ciri2 orang baik.. memang layak d gelar pelajar universiti... ehehe.. amin

December 6, 2011 at 7:44 PM

Ha3...encen2 dik

December 7, 2011 at 1:00 AM

@Gen2Merah baik ke cikgu? haha :D
insyaAllah saya akan jadi orang yg berguna :)
amin2 ^^

December 7, 2011 at 1:01 AM

@simply nana encen ke ensem kak? :P terima kasih :D

December 7, 2011 at 1:51 AM

dah nampak dah ciri2 budak u tu zai... kak izan doakan zai masuk universiti ye!

December 7, 2011 at 9:32 PM

sebab muka anda matang :)

December 17, 2011 at 2:36 AM

@Izan Ishak yeke? eheee.. thanks kak Izan :) amin2 ;)

December 17, 2011 at 2:36 AM

@say to easy=) really? thanks! <3 keh3

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza