Saturday, January 7, 2012

Home » , , » Tips : Cara Printscreen dan Direct Terus Ke URL

Tips : Cara Printscreen dan Direct Terus Ke URL

Kat IM, Facebook.

Ariff : Zai, aku ada sesuatu nak tunjuk kat kau ni. Ade budak tu chat ngan aku pastu dia cakap pasal kau.



Zai : Hah? Budak tu cakap apa pasal aku?


Ariff : Dia cakap kau "hensem". Kau mesti tak percaya punya. Kan?


Zai : Erk?! Aku hensem? wakaka. Ape bukti kau?


Ariff : Nah.. "Aku dah lama perhatikan Zai tu, hensem gak dia kan? :)"


Zai : Hak alah! Tipulah kau! haha. Takkan kot dia taip gitu =__=" Bak sini printsreen! Senang.. Ade bukti..haha


Ariff : Errr... Aku malaslah, nak tekan 'printscreen' pastu nak upload lagi.. =="


Zai : Haha, pemalas nye budak... Nak senang je budak zaman sekarang ni *tetiba* Camni, kau nak senangkan? Gunakan IMGUR! Install tool ni. Kau guna Firefox ke? Kalau guna Firefox ambik ni SINI dan kalau kau guna Google Chrome ni hah SINI .


Ariff : Aku guna Google Chrome. Jap, nak download..


......


Ariff : Zai, dah. Lepas tu?


Zai: Hoi2, lamanya? Aku rasa tak sampai 5 minit nak install.. Berak ke? =__=" Orite, lepas tu kau Right-click then click dekat 'imgur' and click 'capture area'. Capture area kat IM kau chat tu. Ataupun kau nak printscreen penuh desktop kau tu click 'capture page'.


Ariff : Orite bebeh. Kejap... *seminit kemudian* Nah! haha. http://i.imgur.com/Wxnqy.jpg Boleh pun..


Zai : Erk! HAHAHAHA! Tak sangka dia cakap aku hensem.. #malu gua =">


Ariff : Blah la lu.. =p haha. Ape lagi yang best Imgur ni?


Zai : Err, yang best kalau kau nak upload gambo kau boleh drag je gambar tu dari desktop/folder kau terus ke Imgur tu. Tapi kau kene click dululah tool imgur yang warna hitam atas kanan chrome kau ni pastu baru boleh drag. ^_^ bukan drag kereta tu yek.. Dan dia akan convertkan gambar tu dalam bentuk 'url' macam kau hantar 'url' gambar komen tadi tu. 


Kau boleh jugak gunakan 'URL' tu untuk blog (edit template, upload gambar dalam entry) =) Tapi lebih bagus kalau kau Register kat imgur tu. Senang sikit aku rasa. Contoh : kalau kau tak register dan guna PC lain, kau tak dapat capai gambar kau kat imgur tu disebabkan gambar kau upload tu hanya kat PC yang kau guna time upload. Tapi, kalau kau register dan ada account sendiri, kalau boleh login dan capai gambar2 yang kau upload dimana2 computer je =) *berbelit dah aku cakap..HAHA


Ariff : Haha, aku tak drag, aku dritf..hehe Okeh, aku faham ler.. Thanks Zai ^_^ Lepas ni bolehlah aku printscreen dengan sesuka hati aku je..kah3


Zai : Same2 =D


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senang tak guna? =) Ada apa2 pertanyaan? Oh ya, Imgur ni hanya kegunaan untuk dalam web browser / internet je.. Sebaliknya tak boleh =D




psst~ link gambar puji aku 'hensem' tu maybe akan didelete atas sebab2 tertentu..
harap korang faham apa yg dialog tu cakap ya. Assalamualaikum.


thanks to SINI for da gambar..kah3

6 comments

Anonymous
January 8, 2012 at 1:09 AM

mungkin 1 hari nanti akan berminat.hihihi

acewahh encem..abizla zai peminat misteri nusantara menjelma.hahah..

January 8, 2012 at 1:28 AM

Zai, kalau nak print screen satu web tu macam mana pulak ? Kita macam full lah, dari atas sampai bawah dalam sekali print screen je. Erk, ayat Shag pening lalat sikit. Tapi Zai paham kan kan kan ? :D

Entri Terbaru Shag Yahaya

January 8, 2012 at 1:34 AM

@MaYa MustWany gunalah skang! hahaaha
sape lah minat kat zai kan..sobs2

January 8, 2012 at 1:35 AM

@Puan Besar Shag Yahaya tekan printscreen kat atas ni, pastu gi paint atau photoscape pastu tekan ctrl + v..

*kak, kalau boleh komen tu jgn ade link tau? nnti saspek spam,,

January 8, 2012 at 9:03 PM

ohoho..tak pandai lah

January 11, 2012 at 6:01 PM

@Lydia Miza(Aidyl Azim) pandai2kan lah >_<

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza