Thursday, January 19, 2012

Home » , , , , » Kenangan Perkhemahan Pengakap

Kenangan Perkhemahan Pengakap

Assalamualaikum, yo yo! main yoyo dengan poyo! Wahh, lama tak main yoyo, buat style pusling² loop the loop.. weeeee \\(^.^)// Dan lama jugaklah aku tak update blog ni.. Kesian blog ni tinggal sorang² kan..alololoo~ Thanks kepada mengkome yg dtg blog ni dan beri komen ^__^


Okeh, tepuk pengakap... Pap pap pap.. Sekali lagi~! Pap pap pap.. *semacam je aku baca =..=
Ahahhh, korang yg pernah jadi ahli pengakap mesti pernah main tepuk² tangan kan.. Lagi satu yg aku ingat "lai ci kang semangkuk dua kupang, pap pap..!"
hensem kan aku? Terima kasih =p

Aku masuk pengakap kat sekolah rendah je, kat sekolah menengah tak sebab ade sebab² tertentu.. Time kat sekolah rendah je lah pun aktif pegi Kem Lencana Gangsa, Perak. Emas aku tak pegi sebab atas sebab² tertentu jugak..muahahaha


Aku teringat peristiwa dekat Kem Lencana Gangsa (darjah 5 2005) yang diadakan di Kg Sri Rahmat, Perak. Aku patrol ke 10 tak silap aku. Ketua patrol aku seorang pompuan yuu~ xD. Ada satu petang tu aku ngan kawan² pi kat masjid/surau berdekatan dengan tempat perkhemahan (SK Sri Rahmat).. Aku pegi kat tandas masjid tu, aku bukak lah satu² pintu tandas tu.. 'bang, bang' bunyi pintu zink yang aku tolak..
'Bang'.. "AAAaaaaaaaa!!", jeritan yang sedang² kuat didalam tandas.. Uiks, aku malulah kejap.. Yang pompuan tu tak pi kunci pintu tu apahal..haha. Nasib pompuan tu tak bogel woh.. Kalau tak lagi panjang cerita *_* Aku tau dia tak bogel , sebab aku nampak dia masih pakai baju seluar.. ==" Macam kakak² je aku tgk..hoho
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kenangan lagi satu, entahlah kenangan pahit ke manis.. Di tempat yang sama (Sri Rahmat) dan hari kedua rasanya.. Pagi tu kiteorang kumpul ramai².. Tuan apa tah nama dia, aku tak ingat.. Beliau suruh kami pegi kat khemah dan ambik pakaian. Lipat pakaian dan letakkan di luar khemah. Rasanya sesi pembersihkan kot?
 Patrol 10 yang first sekali diarahkan balik ke khemah. Yeah, aku excited ni..haha Balik je khemah aku ambik beg kawan, dan aku bukak beg dia dan lipat² kan pakaian termasuk 'seluar kecik' dia.. Kawan aku tu patrol lain.. Dia datang kat aku gitau sepatutnya pakaian sendiri, bukan kawan.. HAHA. Dem. ==" Malu lagi... Apalah bengong beno aku time tu.. =____=" dush dush..


"Sekali menjadi pengakap, selamanya pengakap!", Yeke? O.o
Okeh, maaf lah entry ni macam tahpape je kan.. bai, assalamualaikum ^_^

Pengalaman korang menjadi ahli pengkap pulak?




kredit SINI dan SINI dan google keyword "scream girl"

10 comments

January 20, 2012 at 2:35 PM

zaman pengakap aku boring teramat sangta..cikgu dia tak aktiif langsung.jealous aku pd sis aku.evry year g perkhemahan :(

January 20, 2012 at 5:13 PM

Shag bukan pengakap, tapi waktu sekolah rendah tu tiap kali ada perkhemahan pengakap, Shag join. Sebab Mama cikgu pengakap. HAHA :D

January 21, 2012 at 5:49 AM

Hahhaahaha..luculah kenangan zaman pengakap awak...aduiiii skt perut ketawa...^_^

January 21, 2012 at 8:22 PM

ape?? 2005 baru darjah 5?? kak al tingkatan 5...ok trase tua!! grrr... hahaha mcm2 kan pgalaman...kak al dulu aktif prkhemahan PBSM...hehehe

January 21, 2012 at 8:32 PM

@N.A.Z tak aktif? bukan ke convent paling aktif? haha :D eh, convent menengah kan aktif..huuu

January 21, 2012 at 8:34 PM

@Puan Besar Shag Yahaya kak shag nyibukkk je! kah3 :PP
untung ler mak cikgu pengakap..haha

January 21, 2012 at 8:36 PM

@Cik Zai ihik3 :) terima kasih awak.. awak2 tuh >_<

January 21, 2012 at 8:37 PM

@aliaa farhana tua ke?!! xD
zai pun dah tua dah skang.. T_T
best la PBSM! leh rawat zai nnti! ehee

January 27, 2012 at 6:12 PM

Nanti geng pengakap form 6 sekolah akak nak pi perkhemahan dekat Terengganu. Ehee

Pengakap best :)

January 27, 2012 at 8:38 PM

@Alia Laila Terengganu?!! jauh nya! O: wahh syokk :)
zai pun takat dlm Perak je..hahhaa

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza