Thursday, June 7, 2012

Home » , , , , , » Vlogger Yang Aku Suka + Minat + Inspirasi (Part 1)

Vlogger Yang Aku Suka + Minat + Inspirasi (Part 1)

Assalamualaikum.. Yo wasap dapur berasap~ Korang ada akaun youtube? Kalau ada akaun gmail utk guna pada blogspot, maknanya ada jugalah kan untuk akaun youtube? hoho
Korang jenis suka tengok youtube? Korang tengok video apa? Game? Dengar lagu? Movie? Atau tengok vlog org? Aku kalau tengok youtube ni mesti tengok vlog, game dan dengar lagu.. Pesal aku banyak sgt tanya ni =___="


Ok, aku nak kita fokus pada ini : VLOG. 
Aku suka vlog sape ye? Jom tengok bawah ni ;


1. Matluthfi90

Aku rasa tak perlulah aku kenalkan dia ni sapa. Femes dah kot la ni.haha
Orang Kedah, belajaq kat Australiaq. Amboi tetiba aku taip dalam bahasa Kedah ni noo.. =__=
^^^^ kata takmau kenalkan, tapi pi kenalkan jugak..wakaka sajenakbagipanjangsikitentri.


2. Aman Wan / 7aman7

Ini Aman Wan. Pelajar UIA dalam Interior Design. Aku tak taulah ex ke masih belajar ke ape ke. Tapi yang aku tau dia ambik Interior Design. Oh ya, aku pun tak tau dia diploma ke atau degree..haha. *update : dah grad, degree... Abang Aman ni aku mula tahu vlog dia dari video 'Iklan Gangster'. Memang femes lah video tu, sampai budak2 sekolah aku pun reramai tgk video tu dalam lab ICT.haha.

Pastu tengok video 'Nevea for Men (parody)' dan 'Salah Faham Ber-chatting' orang share dari facebook. Time tu aku dah mula dah suka tengok vlog dia.. dan best! =D dari vlog dia lah aku suka lagu 'Jonas Brother : that's just the way we roll' . Lagu tu lah aku guna untuk video Hari Penutup Suai Kenal Tingkatan 6 dan Hari Guru sekolah aku.. Part penutup je aku letak lagu tu.. hauhuahauhua. Terima kasih Abg Aman =) Aku suka lagi panggil Shazu..ngeh²

Vlogger baru. Baru eh? Dia ni buat vlog sebab dapat inspirasi dari Aman Wan tu. hoho. Suka la  dia. Pelajar tingkatan 5 tahun ni, kiranya dia junior aku la.. puek. Camne aku tau vlog dia? Aku tau dari page Aman Wan sendiri. Abg  Aman yang promote Ersyad ni rasanya. Lupa dah.. @_@ Tapi apa pun, vlog dia ok =) Ada lawak² dan ada yang... entah. menghiburkan je la kot aku boleh kategorikan kat dia..haha. 


Dan aku ade friend dia kat FB, ada jugaklah kekadang chat ngan dia. Kat vlog yang ni http://youtu.be/aDC2DXB2fu0 ending dia ada tulis nama aku. SYATOZA .harharhar. Aku tanya dia , "terima kasih untuk apa?" Dia jawab, "terima kasih untuk suggest software editing video tu" .. Software ape ek Ersyad? Banyak software aku suggest kat ko rasanya =="


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okeh, nantikan part 2 plak untuk entri ni. Ada lagi dua orang vlogger =) Agaknya siapa ye?
Korang pun post la comment, vlog sapa yang korang suka =D Orite?


sumber gambar Matluthfi 
sumber gambar Ersyad aku mintak kat dia
sumber gambar Aman Wan

12 comments

June 7, 2012 at 4:03 PM

mat luthfi best..:)

June 7, 2012 at 4:07 PM

salam zai.

pernah tgk mat lutfi je

June 7, 2012 at 8:36 PM

pasni kite jd vlogger lak k..haha

June 7, 2012 at 8:36 PM

mat lutfi !!!!!!!!!!!! hehe syok kalau dapat buat boypreng. hahaha

June 7, 2012 at 11:35 PM

tgk mat mutfi je, pasni nak tgk lah lg 2 org tu.. :)

June 8, 2012 at 12:59 AM

yg Matluthfi tu kenai hehe..yg lain baru nk explore ^_^ hehee..

June 8, 2012 at 1:22 AM

Terima kasih banyak2 Syatoza!! Aman terharu. Even lama tak updet vlog, tapi masih lagi orang ingat vlog2 aman. Thanx ya!

Vlog baru akan ada nanti. Cuma sibuk sikit je ni.

^_____^

June 8, 2012 at 3:11 PM

saya pun try gak lah nak jadi seorang vlogger plak.. hehe

June 8, 2012 at 6:05 PM

haha akak layan matlutfi je..aman wan ade skali tgk..yg lain xtgk sngt..huhu

June 19, 2012 at 11:09 PM

eh. anuar hadi xtermasuk?
video dia byk bg inspirasi kt sya ;)

June 20, 2012 at 3:50 AM

Salam.. Ni entri.. Pertama kali tengok video Aman Wan.. Lawak sangat. Tq for sharing..

June 30, 2012 at 9:11 AM

Rajin betul dorang ni buat vlog. Salute! :)

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza