Tuesday, March 15, 2011

Home » , , , » Upin Ipin, BoboiBoy, PERAKBOY, PESAPERA! Animasi di Malaysia makin BEST!

Upin Ipin, BoboiBoy, PERAKBOY, PESAPERA! Animasi di Malaysia makin BEST!

Assalamualaikum... Warghhhhh! Gila panjang tajut entry..huahuahuaa~
Errr, nk gitau kome ni, blog aku skang ni macam bengong je.. Punya lama dia loading kat atas ni padahal page dah sedia.. =__=" Kome janganlah plak bako bako or pangkah plak blog ni ek.. Sedih teman.. =( Tenet lembab, facebook lembab.. Betul tak? Saya usop, bekas penari kebudayaan ingin mengesyorkan kita buat undian, sape setuju sila angkat tangan macam sayeeee...~ HAHA! *main2 jak! =3 Mmg bestlah HKLBR! =D
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skang ni byk cite pasal animasi/animation kat tv dan juga tenet (youtube) , mmg terbaik! Aku pun cita² nak jadi seorang yg berkecimpung dalam Multimedia ^_^ Nak² plak skang aku ambik subject IT.. Lagilah syook!

Orite, korang dah tau kan cite upin ipin? Takyahlah aku nak cite sinopsis dia.. buat penat je..huhu Meh aku cite sinopsis *blah la aku cite -__-" pasal BoBoiBoy dan Perakboy ^_^"

BoBoiBoy
BoBoiBoy memaparkan kisah seorang budak lelaki berusia 10 tahun yang berupaya menukar dirinya kepada tiga karakter yang mempunyai tiga kuasa yang berbeza. BoBoiBoy merupakan penentang keganasan makhluk asing yang turun ke bumi untuk mendapatkan biji koko.

Sebagai superhero, dia berupaya menukar dirinya kepada tiga karakter berbeza iaitu Bo, Boi dan Boy yang masing-masing mempunyai kuasa bumi, angin dan kilat.Antara watak lain yang turut menambah warna kepada siri yang mengangkat kisah superhero pertama kanak-kanak Malaysia ini ialah Ying, Gopal, Adu Du, Ochobot dan Tok Aba.
sumber sinopsis : http://ezany-kun.com 
sumber gambar : http://www.ezy4u.org
Ada aku terbaca blog mengatakan boboiboy ni pelukisnya dari Lescopaque.. yeke? Skang ni dah bukak company baru bernama Animonsta Studio.

Perakboy


Mengisahkan kehidupan seorang budak lelaki yang berumur 11 tahun yang mempunyai kuasa yang menakjubkan setelah dia jatuh ke dalam lombong bijih selama 3 hari 3 malam. Cerita ini kebanyakan berkisar di kawasan perumahan, bandar, luar bandar, tempat-tempat pelancongan negeri Perak dan sekolah. Ianya amat menarik bagi kanak-kanak kerana ‘Perak Boy’ merupakan seorang ‘super hero’ yang membantu kearah kebaikan. 

Konsep cerita yang berteraskan nilai murni dalam kehidupan bermasyarakat, persahabatan, kejiranan, keagamaan dan berkonsepkan satu Malaysia. Siri animasi ini juga memaparkan isu isu positif, pengajaran dan pembelajaran serta informasi tentang sains fizikal kepada penonton.
Sumber sinopsis : perakboy
Sumber gambar : google
Wahh, Perak tuu.. tempat teman tinggal tu.. ^_^

PESAPERA
Yang ni takda sinopsis.. Aku tak tau nak cari mana..huhu
Bagi aku, pendapat aku.. Kamilstudios dari UNIKL ni terbaik! Best weyh! Aku kagum! ^_^ Tersangat² kagum =)
Korang pernah tengok video ni? Tak pernah? Best! Sedih aku jap, dan rasa tetibe semangat plak! haha

Pernah aku taip entry pasal kamilstudios ni dulu ^_^

Okeh! Gila panjang aku taip malam ni.. =__=" Maafkan aku bila ada silap ek..
Yang penting, aku nk jugak jadi orang MULTIMEDIA!!!! ^_^"
Majulah animation di Malaysia! Like³!

9 comments

March 15, 2011 at 11:14 PM

aah,btol la tuu,..suke upin ipin,..heeeeeeeeee:) perak2 tu xkenal lahh,takmo takmo,..huh

March 16, 2011 at 10:09 AM

dulu ske upin ipin...
skrg ni ada tmbahan lgik..boboiboy..ehehe..comel je..

sape kata biskut sy x sedppp :p

March 16, 2011 at 11:06 AM

leascopaque jugak ker ?? waaah ! macik kayo macik kayo .. upin ipin paling mantap :)

March 16, 2011 at 2:57 PM

bangge jadik rkyt mesia :)

March 16, 2011 at 3:29 PM

uwaaaaaaaaaaaaaaaa.... zureen tgk upin ipn je.. yang lain2 ni tak tgk lagikk... nak tengok jugakkkkkkk!

March 16, 2011 at 5:36 PM

zai zai..aihh....nak amek SPM pun dan lagi tgk kartun. xmacho r. hahaha

March 16, 2011 at 6:58 PM

perakboy pon ad..wahh..

March 16, 2011 at 10:17 PM

Aah. pelukis dia dari Lescopaque. Hehe. Perakboy tu dia punya katun macam tiru IronMan je. Jadi, tak nak tgk. Hahaha ;D

March 17, 2011 at 8:37 PM

@HATYCIKNUURUL ape yg takmo takmo nye? wuwuuwwu~

@chiiyeyeyeah ^_^ sedap ke? Wekkk! *kene tibai kang..haha

@deeya boboiboy tu animonsta studio.. ape yg kayo nye makcik? O.o haha

@fatien ! hens3~ <-- kembangkan hidung sebab bangga..haha xD

@zureen nnti kan di tv3! jeng3~ xD

@najihah sahami hak alah, makcik ni.. x salah tgk katon la :P pi siapkan assigment tu! wahahahahha~

@eRza farEeha bakal ade..yeyeah! ^_^

@Puan Besar Shag Yahaya ish3~ kak shag mmg ghupe itu..hoho

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza