Wednesday, September 8, 2010

Home » Tangan Batu

Tangan Batu

Salam, wahh.. dah sebulan dah tgnku berbalut simen..haha


Pada 5/8/2010 nak kat tengah malam rasanya.. (dah 6/8/2010 tuh)
Balik dari kedai. *Kedai aku ler.. Balik ikot highway ke rumah, malas nak gune jalan lama sebab byk keta,jalan bengkak begkok dll.. Nie ikot highway senang je, straight ja jalannyerr..haha ^^,

Disebabkan jalan tu luruslah, aku tunggang moto slju 80km/j rasanya.. *ek elehh x la laju sgt =__="
dah la x nmpk ape depan, gelap je.. (sambil tu nyanyi2, lagu ape ntah x ingat plak)
tengah2 tunggang dan melalak nyanyi tu.....
aku nampak BENDA PUTIH!! (kelajuan masih lagi 80km/j)
Pasir rupenyerr.. >_<"
fuhhh, egt kan antu ke lembu ke..

Wat slamber derk ja lalu kat pasir tu..
tengah lalu tu, rasa mcm x stabil je, rasa makin dlm lak pasir tu..
DUUSHHH! (bunyi tumbok plak,haha) jatuh moto.. moto ke tepi jalan, aku plak kat tengah jalan laluan kanan (laluan kanan kan tempat kete bwk laju, nasib baik xde kete lalu situ)
Krehhhhhhhhhhhhhhhhhh~ (bunyi seretan moto ngan helmet kat pale aku nie ha..)
Syukur alhamdulillah, nasib baik pakai helmet.. kalo x, T.T 


Aku lari ke tepi jalan.. Suasana sunyi je..
sakiiitttt!! luka2 tgn aku nie..huhu
tgk tgn kiri nie, eh, smcm je?? mengembung.. pastuh bila nak gerak kan je, sakit!!
Sah..!! Sah...!! patah nie.. T.T

Kol abg ku, yg juga baru balik dari kedai.
Alaaa.. spuluh minit aku balik, abg ku pon balik..


"abg zai,  thzf jatoh, jatuh moto" sore ku yg macho memberitahu.. =__="


"hang kat mane??" balas abgku.. not bangku!
"kat highway ni"


"ok2, nnti abg zai dtg" superhero mau dtg suda.. ^___^"




Tengah2 menunggu tu, kat tepon ade torchlight (enset murahh..hoho)
buat la  emergency nye lampu.. nk bg petunjuk kat abg aku..
and then saje je, nk tgk sape org lain yg nk tlg aku..


Adalah 4, 5 kete lalu, sume laju2..
xde sape yg berhenti..


Sehinggalah......
ada kete myvi warna putih..
dua org cina muda remaja hensem macho dtg.. Yeahhh! (gilo..)  =__=""""""
tapi mereka berdua bisu rupanya..
aku ckp la yg aku jatoh moto, langgar pasir tu..
nsib baik cine tu dengar
sllu org yg bisu nie ade effect kat tlinge(pekak)


Diorg tlg angkatkan moto aku, masok kan brg2 aku kat sangkar moto..
barang2 nye yg aku igt, ermmmm.. minyak rambut..muahahahaha


tengah diorg naikkan moto aku tu la, bangku abg ku dtg..
pastu aku ckp la yg aku ade kol abg aku tadi kat cine tu,,
aku ucapkan terima kasih byk2 kat mereka..


Meleleh mat tahir mata air aku disitu..hoho
Yelakan, dlm byk2 kete tadi..
Dua org cina yg OKU ni jugak yg tolong aku.. T.T


Ok, my brother coming.. Hoyeahh2..haha
dia cek badan2 aku,.. kol mamapapa aku.. 
and then aku suroh abg aku cari mane spek aku.. 
X boleh hidup tanpa spek aku nie!! O.o hoho




Ok, di pendek kan crite, aku masok spital..
X-ray la, x-men laa, XX Ray laa(filem Aziz M.Osman)
tulang kat pergelangan tgn aku terkeluar dari tempat dia. (dia? sape2??haha)
And then, tetttt!!!! doktor tu bg aku pengsan.. *__* ( kuang hajo nye doktor.. xD main2 jek!! )
coz nak tarik2 tgn aku ni bg ok balik..


Bangun2 je, eh, kat umah?? tgn berat..
dah agak dah.. simen.. =__="


Seminggu x pegi skolah..
Jarang update blog..
and lagi satu, 3 kali dah tgn ni tukar2 simen..haha


Kini, ZAI bebas dari simen berat nie! muahaha..






But,
PELIK! 
Aku pelik tgk tangan nie..huhu




bengkok kan???
tulang yg kat pergelangan tgn tu mcm timbul..aiyeee~


still xboleh bergerak bebas seperti tangan biasa..
nak keatas x boleh, sakiit..
yelakan, dah sebulan dok dalam terowong batu ja.. ngeh3~


Dah wat appointment, 
nanti nak kene gi Sesi Physiotherapy
bagi tangan ni elok seperti biasa..


-END- ^__^


 Hello bloggers!

2 comments

Anonymous
November 25, 2010 at 10:56 PM

AAUUCCHH !! hehe . cian zai .... ^_^

November 26, 2010 at 12:04 AM

@kikilalahsite x) sian2..huhu

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza