Friday, January 21, 2011

Home » , , , » Cerita pasal latihan lesen P daa...

Cerita pasal latihan lesen P daa...

Assalamualaikum! Dah makankah? Makan apakah? Buat apakah? kah kah kah, kah? =____="

Skang ni, umur pada usia 16 tahun dah boleh ambil lesen motor.. Lesen kete plak umoq 17 yek.. Tapi dengar orang cite yg tahun ni, budak² umoq 16 tahun dah tak boleh ambl lesen motor dah.. Tunggu umoq 18 baru ambik.. yeke? O.o Cerita org yek.. Khabar² angin.. Tapi kalau betul, ok gak.. Tak dapat budak form 4 2011 ambil lesen moto.. xD
...............................................................................................................................................................
Kelmarin aku pi buat latihan sepuluh jam motor untuk langkah ke Lesen P.. Aku dah lame dah ambik Lesen L ni, sejak tahun lepas.. Malas nk ambik lesen P >_<" Skang baru ada rasa nak ambik lesen P.. Baru 3 jam ke 4 jam ntah..
Hah, ini moto aku.. Time jalan² bandar je bawak, tapi time gi sekolah plak aku naik moto bapak aku je ^^," *puek!
Okeh, time aku buat latihan 10jam tu semalam, kene pakai motor Honda EX5.. Standard la kan naik moto tu kat tempat latihan.. Tapi motor² tempat aku belajar tu macam hampeh je.. -__- mmg aku tak suke.. Disebabkan dah bayar, takkan nak berhenti kot.. Aku teruskan je la..

Time tengah latihan tu, muke happy je tunggang moto.. Sebab takda orang lain selain aku kat tempat latihan tu.. Banyak kali aku dok buat yg emergency break dengan atas titi tu.. Round 8 tu aku tak buat sangat, eleeh.. senang je.. baik aku buat apa yg aku rasa x boleh buat..

Aku nak tukar dari gear 1 masuk ke gear 2.. Kan aku cakap moto tu macam hampeh je.. Sangkut2 kot.. Aku tekan² banyak kali , baru boleh masuk ke gear 2.. GGrrrr~
dan lagi sekali, aku kene masukkan gear 1 ke gear 2, dah buat banyak kali dah.. dok tekan2 pedal gear tu.. Aku bengang je terus aku sepak kuat² pedal gear tu... 
Plutup! Tercabut pedal gear tu!! =___="
Ganas nye aku..ish3~ Aku tak bayar apa² ganti rugi.. Orang tu tak mintak.ngeh3~

Okeh! Chauww~ ^^, wassalam..

Uikss?? : Apa pengalaman korang time buat latihan motor ? Macam aku tak?hahah
sumber gambar : Google

16 comments

January 21, 2011 at 2:45 PM

Hahahahhaha! ganaz naa adeq ni..huhuhu..nxt time, ckp kt instructor tuh, suh dorg tukar motor baru..keh3..

January 21, 2011 at 4:11 PM

wohooo..ganas la der.
hhuhuhu

January 21, 2011 at 4:21 PM

penah tengok dak perempuan jatuh motor pastu pengsan masa wat latihan P..
wuu...sadiiss..

Anonymous
January 21, 2011 at 4:31 PM

hah? tercabut la tu..hahah! moto tu kena hntr service la..mesti dh lame tu

January 21, 2011 at 4:31 PM

@elyn dz hahhah, adik brutal! xD
xpelah, xyah la suruh tukaq.. pakai je la biaq hancoq moto tu.. haha

@Puteri Iqa Izyan^^,v hihihi

@Lulu Amira yeke? time part mana? O.o

January 21, 2011 at 4:37 PM

@misyamissyouhahha, brape kali dah anto service tu kak...hahaha

January 21, 2011 at 5:26 PM

herk..kalo ko maen bola gamaknye mau je salu kena tukar bola..

January 21, 2011 at 5:32 PM

mmg byk yg lama3 pun..huhu

January 21, 2011 at 6:08 PM

hahaha.. ganaih... sampai tercabut..XD

tak amik lesen moto pun.. fobia ckit naik moto.. muahahaha...;D

January 21, 2011 at 7:58 PM

t bawak yaya jalan2 yeq ^^
hahaha

January 21, 2011 at 9:01 PM

@JIJI YUAzuantau xpe ^_^


@Nieza Micha =p alaa, bawak jugak! xD

@yaya(;insyaAllah..hehe

January 21, 2011 at 10:15 PM

err..no komen.
org dkt atas ni dh ckp ap yg ku nk ckp. HAHA. sgt dasat! XD

p/s: apsal asyik tnye bab makan je ni? :P

January 21, 2011 at 10:17 PM

@shada wentzaiyoo, ni entry tengahari tadi la..huhu

January 23, 2011 at 2:25 PM

perh! agak2 lah kalau ye pon marah kat pedal gear tuh..hahah..tapi nice jgk la...lpstu sure diorg tuka baru..hheheh

January 24, 2011 at 3:46 PM

haha giler ganas lah ang nih.. ;P

January 25, 2011 at 8:45 PM

@zhahah! tapi sampai la ni x tukaq2! haishh =\

@Siti Safiyyaherr... syhh! haha

Post a Comment

About Me

My photo
Tahukah anda bahawa Dragon Ball mempunyai 7 biji bola?
 

Copyright © 2012 Syatoza Design bySyatoza